Lost in the sea – elvesztve

bigseaVan, hogy az ember apró dolgokra nem figyel, miközben a nagyobb dolgok átsiklanak észrevétlenül. Pár napja történt, hogy kihajóztunk, jóllehet gyanúsan erős szél fújt. Hullámok nyugatról, az öböl szájánál kinn pedig már erőteljes tajtékot toló óriások, néha hatalmas szélpöffenettel kísérve. Van úgy, hogy az ember azt mondja: na jó, ez így nem finom. Nos, mi is összebólintottunk Dragannal, kanyarítottunk egy hátraarcot, behimbálta a hajót a manőver, de stabil visszatérés volt.

Aztán napok teltek el, volt cuccmosás is, meg merültem is: gyanúsan hiányzott valami. Biztosan a másik sarokban van -gondoltam. Gyanútlanul naivan lusta voltam – bár a tények már csak elismerésre vártak. A tény, hogy hiába keresem a Cressi maszkomat, a snorkelem, no meg újabban hiányzó öreg sepa felsőmet. Ma összeállt a kép: egy fogason lógtak!
… az ominózus himbi-limbi, viharos napján láttam utoljára! orrbaverveTehát a megfejtés egyszerű: a tenger elvette. Ahogy egy hete egy palack gurult be a vízbe a hajóról. Dragan ma csinálta az első kereső merülést, sikertelenül babrált 32 méteren. Hát, neki legalább van esélye… (a képen Dragan, miután felvette a felszerelését – közben orrbavágta magát – ez is egy áldozati forma.) Én pedig sirathatom elveszett tárgyaim. Státuszuk: Lost int the sea. Remélem az éhes tenger beéri ezzel az áldozattal. Minél tovább.


Avioni

Átvette a fejem és a gyomrom a hullámzást, az erekben sűrűbb vér cammogott, így aztán én sem kapkodtam. Kellő vízfelvétellel iszogattam magam tele, hőség is volt, lomhán ozdulva indultam a 32es mélységbe: több tucat decós merülés, tájolási és pásztázó menet volt benne, hogy megtaláljuk a roncsot. Roncsvadásztunk, mint a nagyok.

Valamikor 1945 elején különösen sötét éjjel volt, a kicsi amerikai felderítőgép el akart húzni az öböl felett, de nem volt szerencséje: közelről kapta be a találot a hegyorom árnyékában húzódó lőállásból. Megingott a gép, a pilóta nem válogathatott: a sötét sziklákon a halálosan biztos zuhanás várta, mégpedig hamarabb, mint a tenger felszínen. Igyekezett az öbölre fordulni, emelve a gép elejét. Felcsillant az esély egy katapultálásra, azaz lelölekte a gép fedelét és kivetette magát. A gép meredeken zuhant tovább, vagy ötszáz kilóméter per órás sebességgel a vízbe csapódva.

avion - wrackVolt pár szemtanú a sötét parton, aki hallott, látni vélt valamit. A történet aztán legendává, majd szóbeszéddé szelidült. Persze mindig akadt egy-egy helyi kincskereső, aki tudta, hol a roncs. Ő még a dekókamrába szállítás közben is váltig állította, hogy 50 méteren, egy darabban áll a roncs, benne pedig utas, kezén rolex órával… Mesélt még kis páncélkazettáról, amit nem tudott felhozni… Persze a valóság néha sokkal prózaibb.

Dragan mintegy varázsütésre talált rá a gépre, miután tavaly hazatértem. Nos, most volt alkalom végigkutatni az ismerős, hullámos homokfeneket. avioni - wrack, montenegroIlyen barézdákat csak igen erős, és hatalmas hullámok rajzulnak 32 méteres mélységbe, 1500 méterrre a parttól. Mindenesetre itt köszöntött ránk a kifordult motorblokk, meleltte a gép farka. Kicist távolabb a szétszóródott, forgácsnyi darabkák között a pilótafülke darabja: benne a pedál, és a kormáányszerkezet váza. Meghúztuk, hát billent ahogy kell. 12 percnyi látnivaló akadt, pont 4 percre a dekóidőtől. Visszavitorláztunk a kis áramlásban a horgonyhoz egy komótos emelkedésre. Közben azon járt az eszem, hogy mekkora szakértelem és kutatómunka kellhet ennek a roncsnak a pontos történetére fényt deríteni. Vajon milyen gép volt? Mi lett a pilótával, ki volt, hol élt aztán? A gondolatok csak szálltak, ahogy a buborékok felfelé. Azt hiszem, mi itt végeztünk: búvárnak tartom magam, nem kutatónak, engem újabb látnivalók érdekelnek.


Rolling Stones

Category : Blogroll Uncategorized

stones in montenegroNégy nyárral mögöttem már eléggé ismerem a helyi mentalitást, így aztán a koncerttel kapcsolatban komoly pesszimista képekkel küzdöttem. Mladen szerint semmi gond, Devor meg csak vállat vonogatott. Reggel jövet magyar vendég mondja, hogy a koncertnél az út Budva felől le van zárva teljesen. Én a kompra sorokat jósoltam, lehetetlen közlekedést Tivat felől. Égtem a vágytól, hogy a csúcs előtt odaérjek, mert értelmetlen sorban állni nem szeretek, mikor jófajta strandon is heverészhetek az országúti dekkolás helyett. Ezt meglovagolva 11 után már úton voltunk. Null zökkenővel értük el Budvát, strand, kaja, óvárosi szemmerengetés, melegítősör. Majd nyolckor pontban zökkenőmentes érkezés a koncertre: Jaz beach elé. Nos, itt tényleg kiirtottak ezek egy erdőt, és olyan kafa salakmotor pályát csináltak, hogy tutti centi porköpenybe burkol majd a várakozás csomó autót. Még volt lehetőség kinn parkolni okosban, innen mentünk gyalog tovább. Jah, az, hogy buszokkal viszik be az embereket, az nem működött, a parkolóból mindenki 2 km gyaloglásra ítéltetett, amit a biztonsági pálya toldott meg még eggyel. Itt jöttem rá, hogy beszivoláztam a fényképezőgépet, azaz, hogy otthon hagytam félve a rendszabályoktól: volt szép számmal mindenkinél, no meg a telefonok!

Nos, 21:45-23:45 ig ment a balhé, Jagger nyomta rendesen. Hát ezek tényleg beleöregedtek a szakmába. Nos, a papírforma bejött: 20 szám, két óra, benne pár klasszikus Honky Tonk Women, a (I Can’t Get No) Satisfaction is.

stones in jazPersze tékozlóan bebuktam az 50 pénzes jegyet, mert elég lett volna a P3 is, 36 EUR-ért, de némi káröröm töltött el a VIP helyek 500 EUR csomagjáért, vagy a 67 EUR-ós P1 klasszisért. Mikor kijött a színpad, pont ott voltunk, a banda egy jó parasztköpésre pózolt, miközben meg lehetett számolni a ráncaikat. Aztán kijött egy bazi nagy, bálnányi nyelv, meg mozgott is, aztán az ember sérója megremegett, mikor lángoszlopok törtek az égre. Persze nem a zséért csinálják, de vérprofik: elröpült a két óra, ahogy Jaggerék is helikopterrel a meghajlás után, még a ráadásszámok helyett. Ezen azért rágtam magam, míg a helyi kollégák meg az egyik összekötő beszóláson: Jagger szerbül köszöntötte Szerbiát, Horvátországot, Albániát, meg az oroszokat. A házigazdák örültek a hiányos felsorolásnak, szevasz montenegro 🙂  A sör 5 EUR volt literje, de meleg, szóval nem fogta el a torkomat. Szerintem ez a tény a koncert szervezésének mélypontja, más ember vagy koncertrejáró elleni merénylet nem történt. Jó volt látni élőben a bazi nagy színpadot, Jaz strandját éjjel, a bontás alatti színpadot meg a rengeteg kamiont, ahogy pakoltak el vérprofin, utasítások nélküli néma üzemzaj közepette.

Azt hiszem, nem vagyok olyan Stones rajongó, hogy benevezzek további koncertre, egyszer megérte. A másnapot meg én éltem meg – ez volt amit kihagytam volna. Ne igyatok meleg sört soha…


Berendezkedés

Ha valaki túl van a vészfelszálláson, akkor legjobb, ha a landolásra koncentrál, hogy ne szóródjon szerteszét. Nos, én igyekeztem összekapni magamat, ami itt mediterráne nem igazán kis mutatvány. Először is elkezdett furdalni a kíváncsiság, vajon a többi center, vagy klubocska hogy indul a versenyben. A neten nagyon szép, büszke oldalak, meg listák hirdetik a profi csapatokat. Nos, helyből már más a leányzó fekvése, pont, mint esetemben a DC Marinával. Ezért aztán elhatároztam, hogy a montenegrodiving.com felületén akkor már ki fogok térni a fellelhető és működő centerekre, illetve kommentálom is a tényeket. Mivel túl sok érdemi tennivaló nem volt, neki is állhattam ennek a kitűzött feladatnak, miközben ugye a saját merültetési profilra is fókuszálok: holnap tárgyalok újfent a Hunguest Hotellel az együttműködési dolgokról, meg Jackkel lesz találkozóm. Érdekesség: tengeri kajakozás, rafting, vagy hegyi túra, spinning helyett montenbike. Ilyenekkel is lehet foglalkoznunk, rajta vagyok.

gaysMég mielőtt valaki sajnálna, hogy itt a 30 fok melegben merülni sincs időm és szétrohangálom magam, megemlítem, hogy holnap azért érdekes lesz a story: Budván és azon túl nézek szerteszét, majd pedig Rolling Stones koncerten folytatom az estét. Mint örök koncertkerülő, ezt most azért nem hagynám ki, ha már eljöttek ide a szomszédba. Tehát nem kis izgalommal várom a holnapot…

No de mi a helyzet Nálamnál? Nos, minden adott ahhoz, hogy merüljünk. A hogyan csak a mi dolgunk, de ez egyelőre majd a folytatásban. Lesz itt merülés jócskán! Hooogy, mi ez a kép? Hát ez meg a strandfeelingről csajoknak. Mégsem tehettem fel ide saját képeket a helyi tangaviseletről, mióta otthon figyel a cenzura. 🙂


Vészfelszállás

A leutazásról no komment, simán ment, hála a folyamatosan adagolt koffeinnek. A megérkezés azonban felért egy orbitális csalódással. Számítottam én mindenre, csak el nem gondoltam, hogy úgy is lehet. Nos, a bázis nevezetű egylet nem a tavaly itt hagyott háttérrel tud működni: az egyiptomban látott tranzferes szisztémával kell megbirkózni. Ja, ha valaki megszokta a jót, akkor nem tud vidáman visszakapcsolni. Tehát legörbült szájjal, keserű pofával tréningeztem magam, a hazatérést is fontolgatva. Ha a konstrukció nem bírja a várható repülést, akkor nem szabad felszállni. Ha muszáj: akkor azt hívják vészfelszállásnak. Tehát már a levegőből írok, dübörögve szeptember felé, remélem csak, hogy baleset nélkül landolok otthon.

jumpMenet közben aztán eltelt két nap, pár merülés, pár megbeszélés, a dolgokat pedig az aktuális mivoltukban látom. Meg lehet csinálni, ha nem vállaljuk túl magunkat. Úgyhogy remélem, hogy baráti kis társaságokkal, be-beeső érdeklődőkkel kihúzzuk a szezont.

Ahhoz, pedig, hogy a maradás mellett döntöttem, nagyban hozzájárult az, hogy érkezik erősítés, saját nevelés, visszatérő búvár, új érdeklődő, a tenger és napfény nyugtat, Dragan meg beígért egy Zenta merülést. Hát ki tud ezeknek ellenállni, ha nincs más kéznél lévő, elfogadható alternatíva?

Gondoltam…

“Read More”


Aktuális események:

Barlangi bújócska

Blogtár

Kapcsolat

A Búvárbarlang vezetője, oktatás, tréning, szerviz:
Kovács Károly
209660998

Bolt: Kovács Károly Lászlóné
70 300 3598

 

Email1: info@kerasub.hu
Email2: kerasub@hotmail.com

Mintabolt, iroda:
Szombathely, Paragvári utca 34.

Kövess minket a Facebookon